7 april 2010 kl 11.00

Jättevisning! Mycket folk. Härlig dialog och många frågor. Bl a
-Hur många syllar finns det under rälsen?
-Hur många olika bergarter har de målat av?
(Och jag fick lära mig att det nog är fönsterlav och inte renlav till buskar, som jag alltid sagt. Säker till 90% var var han liksom jag åt mitt håll. Det var värt en glimt i en uppslagsbok om mosor och lavar.

MEGA HAVERI
Rapidloket spårade ur rejält på framsidan. Ett par vändor B-tåg kunde köras tills även de havererade och krockade i varanadra på baksidan.
Inga tåg går!
Uno på väg in.
Jobbtelefonen störde mig flera gånger.
Mycket kul ändå.
/Katarina

Ett svar till “7 april 2010 kl 11.00

  1. Rapidlokets boggier mellan 1:a och 2:a vagnen spårade ur, troligen i dubbelspårsväxeln. Samtidigt hade Da-loket med persontåget spårat ur på baksidan direkt efter start -ordentligt. Lyfte på plats och fick igång. Nu funkar alla tågen. /Peter

Lämna en kommentar